Den daglige dialog vægtes højt

I samarbejdet omkring barnet er den daglige dialog omkring jeres barn vigtigt. Vi fortæller gerne om barnets oplevelser, hvilken dag det har haft og andre praktiske foranstaltninger. Vi beder også om, at i fortæller os, hvis der er noget vi skal vide, det kunne være om barnet ikke har sovet godt om natten, eller andet, der kan have betydning for jeres barns hver dag i Bisgården.

To gange om året laver vi trivsels vurderinger af hvert barn. Vurderingerne er skriftlige, og disse sendes til jeres E-Boks. Herefter snakker vi sammen, hvis barnet ikke lander i trivsel.

Her kan du på Aalborg Kommunes hjemmeside læse mere om hele opsporings arbejdet.

Opstarten i Bisgården

Inden jeres barn starter i Bisgården inviteres i til et opstartsmøde, hvor vi sammen skal sikre at jeres barn får den bedste start i Bisgården. Vi laver plan for indkøring, lærer jeres barn at kende og andet praktisk.

Efter ca. 3 måneder indkaldes I til en 3 måneders samtale, hvor vi har fokus på, hvordan har opstarten været og, hvad skal der være fokus på omkring barnet det næste stykke tid.

Derudover er der altid tid til en Ad Hoc samtale, hvis noget bekymrer jer eller noget bekymrer jer.

Sprogvurderinger

Kort tid efter at jeres barn er startet i Bisgårdens børnehave laves der en sprog vurdering. I samarbejde med jer finder vi løsninger på, hvilken sprogindsats der skal laves i forhold til jeres barn. De fleste børn skal fortsætte den udvikling de er i, og andre børn skal have tilbudt et specifikt forløb med en talepædagog eller sprog og integration.