Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Fysiske rammer i børnehaven

Vores Rum

  • Dukkekrog:
    I dukkekrogen er der rig mulighed for at lege rollelege og relations dannelse på kryds og tværs af alder og køn.
  • Puderum:
    Her er der mulighed for vilde lege, hvor kroppen bliver brugt. Der kan også bygges borge, telte, hundegårde osv. Kun fantasien sætter grænser. Rummet bruges også som grupperum til for eksempel sproggruppe for vuggestuen.
  • Værkstedet:
    Her kan kreativiteten rigtigt komme til udtryk. Her males, formes, fordybes i et åbent værksted og til mindre grupper.
  • Konstruktionsrummet:
    Her slipper vi fantasien løs og bygger med PLUS PLUS, LEGO, magneter og andre materialer som kan laves konstruktioner af.
  • Vindfang:
    Her er et stort spejl, og der kan danses til høj musik, eller slappes af med en bog, hvis der er brug for et lille hvil.
  • Garderoben:
    Her har alle børn sit eget rum til overtøj, skiftetøj, sko og støvler. Garderoben bruges også til leg.
  • Sofaer og lænestole:
    Børnene kan have brug for et lille hvil. Vi har sofaer og lænestole til at slappe af i og bare at være eller læse en bog og slappe af.
  • Øvrige rum:
    Øvrige rum bruges til lege og aktiviteter gennem dagen.

 

Læringsmiljøer og hvad er det? 

Læringsmiljøet er hele dagen og alle de aktiviteter vi laver gennem hele dagen og tilpasset børnegruppen

Børnenes læring, dannelse, trivsel og udvikling, i Bisgården, sker gennem en vekselvirkning af børneinitierede lege, planlagte aktiviteter og alle de rutinesituationer vi er igennem en hel dag.

Det kan være alle de ”arbejdsgange ” vi har i forhold til et måltid at komme på legepladsen eller sove.

Det sker selvfølgelig også gennem den spontanitet som hverdagen også byder på.

Da vi vægter små grupper, er det vigtigt for os, at børnene, også gennem de fysiske rammer, har mulighed for fordybelse og for at skærme sig fra forstyrrelser fra de andre børn.